Fotos fra de tre sogne

Vi ved, det er et stort ønske fra mange af hjemmesidens brugere at se "gamle" fotos fra de tre sogne.

Pt. er det meget begrænset, hvad der findes af fotos fra de tre sogne lagt ud på foreningens hjemmeside. De gallerier, som hjemmesiden indeholder, dækker årets arrangementer i foreningen i nutidig forstand.

Vi kan imidlertid henvise til tre steder, hvor det er muligt at finde fotos fra de tre sogne:

1) Det Kongelige Biblioteks projekt "danmark set fra luften". Ved at klikke på www.kb.dk/danmarksetfraluften/fyn vil man kunne finde luftfotos af huse, gårde og bygninger fra de tre sogne (ja, fra hele Fyn, Bornholm, Øerne i Kattegat, Midtjylland, Nordjylland, Sydjylland, Hovedstaden, Sjælland og Lolland-Falster) fra perioden 1935-1990.

Derfor gå ind på Det Kongelige Biblioteks hjemmeside og zoom ind på det sogn, du ønsker at se fotos fra.

2) Lokalhistorisk Forening gik i begyndelsen af 2013 på facebook. Coverbilledet vil løbende blive skiftet med fotos fra de tre sogne. Det er foreningens håb, at der kommer mange "likes" på siden.

3) På www.arkiv.dk kan du søge og finde de billeder fra de tre sogne, som Lokalhistorisk Arkiv og evt. andre lokalarkiver har scannet ind.

Så der er kun at sige god fornøjelse med søgningen!!!!