Foreningen har haft inviteret offentligheden til besøg i Den Faberske Samling på Kirkevej 7 i Kværndrup torsdag den 1. marts og torsdag den 8. marts 2012 begge dage kl. 19.30.

De to aftener var så stor en succes, at der blev udvidet med den 15. marts. I alt deltog 70-75 personer over de tre aftener.

Der er blevet vist film fra 1935. Filmene fortæller om produktionen på fabrikken på dette tidspunkt samt om de afholdte festligheder i forbindelse med Fabers 35 års jubilæum.

Ligeledes vistes en film "SÅDAN" optaget af DR.

Filmen blev anvendt i 1990'erne sammen med andre lignende film fra industrivirksomheder som pausefilm mellem to programmer.

Der var også mulighed for at se samlingen af effekter og billeder fra virksomheden Faber vedrørende perioden 1900 til 2000 i dens nye opsætning.

En efterfølgende evaluering i udviklings- og formidlingsgruppen har resulteret i, at gruppen har besluttet at gentage arrangementet i begyndelsen af 2013.

Den Faberske Samling - 1., 8. og 15. marts 2012. Foto: Runa Fjeldstad og Edvin Larsen.