Lokalhistorisk Forening
for Gislev, Kværndrup og Ryslinge Sogne

Mandag den 5. maj i Kværndrup Ugen havde Lokalhistorisk Forening arrangeret byvandring på cykel med Poul Toudal Frandsen og Edvin Larsen som guider. Rutens længde 8 km.

Kl.19.00 var 65 cyklende og 2 i bil mødt op på Kirkepladsen, hvorfra starten skulle gå. Man kørte herefter til Kværndrup Vænge - Filipsgyden - Kværndrup Vænge - Dyrebjergvej (Forreste Tværvej) - Mullerupvej. Der blev fortalt om 75 ejendomme. Kl.21.15 var deltagerne tilbage på Kirkepladsen, hvorefter man gik i Arkivet for at få varmen og kaffen. Der var her mulighed for at se en udstilling af billeder, som arkivpersonalet havde lavet samt følge den digitale byvandring, som ved fotos viste den enkelte ejendoms ændring gennem årene, på storskærm.

Ældste cyklende deltager var den 91 årige Jørgen Ø. Jørgensen.

Foto: Anne Sloth og Edvin Larsen

Et medlemskab af Lokalhistorisk Forening er en støtte til det lokalhistoriske arbejde i den tidligere Ryslinge Kommune

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk