Kilde: I Søgaard Andersen og Vibeke Havssager: Fabers Historie i det tyvende århundrede, Den Faberske Fond, 2001.

1874: Chresten Jensen Faber fødes den 21. marts i Lørup ved Ryslinge på Fyn.

1897: Chresten Faber bliver selvstændig malermester som 23-årig i Ryslinge.

1900: Chresten Faber etablerer sammen med hustruen Johanne (født Johansen) den nuværende virksomhed den 1. september på Hestehavevej 4. Det hele begynder med produktion af håndmalede rullegardiner med bl.a. slots- og herregårdsmotiver.

1905: Produktionen flyttes til nuværende adresse, hvor Villa Vesta og en 40 m lang fabriksbygning opføres ved den daværende jernbanelinie.

1919: Virksomheden omdannes til aktieselskab, og i de følgende 10 år etableres der datterselskaber med konfektionering og salg i København, Århus, Aalborg, Kolding og Odense.

1930: Johanne Faber dør.

1936: Chresten Faber gifter sig med lærerinde Anna Olsen.

1938: En beskeden eksport af gardinstænger til Sverige begynder.

1940: Besættelsestiden, 1940-45, er en travl tid med fremstilling af mørklægningsgardiner. Fabrikken beskæftiger i en periode under krigen mere end 400 medarbejdere.

1942: Chresten Faber dør den 4. juni, kort tid efter, at han er blevet tildelt Ridderkorset. Med speciel tilladelse fra myndighederne bliver urnen med hans aske indsat i en mur i denne bygning. Efter sin mands død overtager Anna Faber ledelsen af virksomheden - både som bestyrelsesformand og administrerende direktør.

1948: Anna Faber gifter sig med Harry Faber, der er søn af en bror til Chresten Faber.

1949: Produktion af persienner med lakerede aluminiumslameller starter. Inspirationen kommer fra USA.

1950: Harry Faber overtager jobbet som administrerende direktør for virksomheden. Sammen står ægteparret i spidsen for virksomheden i mere end 20 år. Anna Faber som bestyrelsesformand og Harry Faber som administrerende direktør.

1952: Eksporten af persienner tager fart, baseret på salg af lameller og andre dele til produktion af persienner. Derudover er der eksport af produktionsudstyr. England og Tyskland er de vigtigste eksportmarkeder.

1964: Anna og Harry Faber stifter Den Faberske Fond, Ryslinge. Formålet er at videreføre virksomheden og støtte velgørende formål.

1965: Fabers første udenlandske datterselskab bliver stiftet i England.

1968: En projektafdeling bliver oprettet til at betjene et voksende marked for solafskærmning til erhvervsejendomme og andre store og offentlige bygninger.

1969: Harry Faber trækker sig tilbage fra den daglige ledelse og overlader posten som administrerende direktør til Børge Wæde Hansen.

1973: Harry Faber dør den 28. januar. Anna Faber fortsætter som bestyrelsesformand.

1975: Faber stifter et fransk datterselskab.

1978: Anna Faber dør den 24. februar.

1980: Faber lancerer både herhjemme og i udlandet et selvrullerprogram, der omfatter lakerede stålrør, fjedermekanismer, selvbremsende sidetræk og produktionsudstyr.

1984: Et datterselskab i Virginia, USA, stiftes.

1991: Fabers australske datterselskab stiftes i Melbourne.

1992: Faber lancerer Softline persiennen. Det er den første persienne i verden, som har har kurvet overliste.

1998: Faber lancerer rullegardiner med AutoStop.

2000: Den 1. januar erhverver VELCAP, et selskab i VELUX-Gruppen, alle aktier i Faber fra Den Faberske Fond.

Den 1. september samme år fejrer virksomheden 100 års jubilæum.