Cykeltur med bil-stop fra Gislev

Ca. 50 cykelentusiaster og lokalhistorisk interesserede var mødt op ved Gislev Kirke. I en pragtfuldt sommeraften var første stop på cykelturen Lykkesholm. Her fortalte Peder Fjeldstad om H. C. Andersens gang på Lykkesholm. Derefter fortsætte turen videre til indgangen til Magelund Voldsted, hvor Jens Mogensen fortalte om tunneldale og deres tilblivelse. Efter dette stop gik turen ud til fortidsminderne i Hestehave, hvor vi blev mødt af en veloplagt og sprudlende museumsinspektør, arkæolog Mette Refshauge Beck fra Østfyns Museer. Mette fortalt om langdysserne og deres historie.  En skøn aften og efter de tre "fortællinger" nød mange den madbragte kaffe i den smukke natur og den lune sommeraften.

Foto: Edvin Larsen