Lokalhistorisk Forening
for Gislev, Kværndrup og Ryslinge Sogne

Lokalhistorisk Forening fejrede sit 50-års jubilæum

Lokalhistorisk Forening fejrede 50-års jubilæet med Åbent Hus på Arkivet lørdag den 22. april fra kl.13-16. Foreningen bød gæsterne på vin og kransekage. Mange gæster fra nær og fjern benyttede lejligheden til at lykønske foreningen med de 50 år.

Udover foreningens jubilæum benyttede foreningen også lejligheden til at markere, at Keld Riber havde stået i spidsen for arkivet i over 20 år. Formanden lykønskede Keld Riber og overrakte ham en gave.

Foreningen havde lånt et tilstødende klasselokale af Tre Egeskolen, hvor man havde lavet en udstilling af nogle arkivalier fra lokalområdet. Den blev flittig besøgt. I følge gæstebogen var der 87 gæster, men mon ikke der har været nogen, som har "glemt" at skrive i gæstebogen, så der snarere har været  ca. 100 i løbet af de tre timer

Lokalhistorisk Forening for Gislev, Kværndrup og Ryslinge sogne siger tak for den store opbakning.

Her er et lille udpluk af billeder fra dagen.

Foto: Runa Fjeldstad og Edvin Larsen

Et medlemskab af Lokalhistorisk Forening er en støtte til det lokalhistoriske arbejde i den tidligere Ryslinge Kommune

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk